Manipulacija brzinomjerom već godinama zauzima transportnu industriju. Sada je inspektorat saobraćajne policije Feucht oko direktora policije Stefana Pfeiffera i glavnog inspektora Andrea Munkera objavio drastične brojke.
Po prvi put, direktor policije Stefan Pfeiffer, koji sada ima 60 godina, koji je u policijskoj službi skoro 40 godina i od 2008. godine radi u Inspektoratu saobraćajne policije Feucht (VPI), došao je u javnost 2019. godine zbog svoje “puknute ogrlice” na AKSNUMKS-u između Rotha i Nirnberga-Suda. Spontano je pozvao posmatrače u automobilima i kamionima, koji su scenu fotografisali svojim mobilnim telefonima i sami izazvali saobraćajnu gužvu, da zapravo pogledaju mađarskog vozača kamiona koji je poginuo u sudaru straga umesto da “samo” plati kaznu od 128,50 evra. Što je većina vozača odbila. Ova akcija mu je donela veliko poštovanje širom zemlje.
Sada su Stefan Pfeiffer i njegov šef inspekcije za teške uslove, Andre Munker, ponovo u fokusu medija. Prvo, Pfeiffer je održao eksplozivno predavanje na 10. konferenciji “Optimizovani rad na bezbednosti na putevima” u Bonu u jesen, a zatim na godišnjem “Allianz Car Dai” u Minhenu. Mnogi veterani inspektori kao što su Raimond Lausberg (belgijska policija), Sven Kilian (Roadpol), dugogodišnji policijski direktor VPI Mannheim, Dieter Schafer i drugi stručnjaci već dugo znaju ovu temu. Ukratko, radi se o nedostatku kontrolnih instrumenata, pretvorenim sistemima pomoći, prevarama u radnom vremenu i senzorima. VPI Feucht sve više otkriva profesionalno manipulisane kamione. U nekim danima, postoje nedostaci u 100 odsto pregledanih vozila. U blogu “Strategije protiv fatalnih nesreća” na eurotransport.de, ovi problemi su već pomenuti delimično.
Neuspeh sistema pomoći zbog manipulacije brzinomjerom
“Kada proveravamo noću, suočeni smo sa kriminalom, od kojih neke morate smatrati veoma organizovanim”, kaže Fajfer. On i Munker pretpostavljaju da u mnogim slučajevima nisu pojedinačne crne ovce među vozačima koji manipulišu, već njihovi poslodavci. Žalbe su uglavnom napravljene na kamione istočnoevropskih prevozničkih kompanija i njihovih vozača iz istočne Evrope, iz trećih zemalja i sada pola sveta. Munker potvrđuje jedan od najočiglednijih nalaza: “Manipulacija KITAS enkoderom, koja se praktikuje već duže vreme, već je otežana od kraja 2012. godine i više nije toliko rasprostranjena, posebno sa najnovijom verzijom tahografa”, izveštava Munker. “Prema našim nalazima, sve više i više vozača povlači priključak kako bi osigurali kontrolni uređaj pod pritiskom da moraju da poštuju rokove. To znači da svi sistemi pomoći, a u nekim slučajevima i sistem kontrole motora, ne uspevaju. Ovde bi bio zadatak nemačkih udruženja za praćenje da to detaljno provere u velikom probnom ispitivanju na odvojenim osnovama. ” Mnoge fatalne nesreće na kraju saobraćajnih gužvi mogu se objasniti ne samo činjenicom da je pomoćnik za kočnice u slučaju nužde sada isključen u Nemačkoj, već i već dokazanim kvarom ABS-a, na primer, koji praktično nadjačava precizno izračunatu kočionu kaskadu.
Manipulacija brzinomerima i sistemima pomoći:
-
- Manipulacija brzinomerima, tahografima i drugim kontrolnim uređajima često dolazi od strane poslodavaca, a ne samo pojedinačnih vozača.
- Ova praksa može uzrokovati ozbiljne kvarove u sistemima za bezbednost, poput ABS-a i asistencije pri kočenju u nuždi, što dovodi do povećanja rizika od fatalnih nesreća.
- Fokus na istočnoevropske prevoznike:
- Glavne pritužbe usmerene su na kamione i vozače iz istočnoevropskih kompanija, što uključuje manipulaciju opremom kako bi se poštovali rokovi i smanjili troškovi.
- Potreba za boljim instrumentima kontrole:
- Inspektorat saobraćajne policije Feucht ističe nedostatak savremenih instrumenata za otkrivanje manipulacija i predlaže detaljna ispitivanja na nivou udruženja i državnih institucija.
- Novi izazovi za regulaciju:
- Iako su najnoviji tahografi otporniji na manipulaciju, mnoge kompanije i dalje nalaze načine da zaobiđu kontrolne mehanizme, što dodatno ugrožava bezbednost na putevima.
- Rast organizovanog kriminala u transportu:
- Inspektori sve češće otkrivaju organizovane grupe koje profesionalno manipulišu kamionima, što ukazuje na potrebu za međunarodnom saradnjom u borbi protiv ovog problema.
https://www.eurotransport.de/fah