Od 1. marta 2025. godine, svi novi kamioni registrovani za međunarodni transport u Evropskoj uniji i zemljama koje primenjuju evropske transportne regulative moraju biti opremljeni digitalnim tahografima Smart2.
Ovo je deo faze II implementacije pametnih tahografa, u skladu s Uredbom (EU) 2021/1228, koja ima za cilj povećanje bezbednosti saobraćaja, bolju kontrolu radnog vremena vozača i suzbijanje manipulacija tahografima.
🔹 Šta ovo znači za prevoznike?
✅ Nova generacija tahografa Smart2 postaje obavezna za sva nova vozila koja se registruju za međunarodni transport.
✅ Do kraja 2025. godine, prevoznici moraju zameniti stare tahografe (analogni i digitalni Smart1) u svim kamionima koji učestvuju u međunarodnom saobraćaju.
✅ Od avgusta 2025. godine, i kamioni sa starim digitalnim tahografima (Smart1) moraju preći na Smart2 kako bi ispunili uslove međunarodnog transporta.
🔹 Koje su novine u Smart2 tahografima?
🛰 GPS praćenje za bolju kontrolu lokacija utovara i istovara.
📡 DSRC komunikacija – omogućava inspektorima daljinsko očitavanje podataka bez zaustavljanja vozila.
📅 Automatsko evidentiranje prelaska granica, čime se smanjuje administrativni teret za vozače.
🔐 Bolja zaštita od manipulacija, što povećava fer uslove u sektoru transporta.
🚛 Poziv prevoznicima
S obzirom na rokove implementacije i moguće gužve kod servisa ovlašćenih za instalaciju tahografa, preporučuje se što ranija provera i planiranje zamene uređaja. Nepridržavanje propisa može dovesti do zabrane obavljanja međunarodnog transporta i visokih kazni.