Datum: 4. juli 2025.
Autor: Arjan Velthoven | Prilagodio: Redakcija LOGISTIKA
MAN Truck & Bus dodatno širi svoj asortiman vozila bez emisije predstavljanjem MAN hTGX bakwagen (sandučar) vozila na vodonik. Nakon uspešnog lansiranja 3-osovinske hTGX vodonične vučne jedinice u 2024. godini, nova verzija u konfiguracijama 6×2 i 6×4 dolazi kao odgovor na zahteve tržišta za robusnim, ekološki prihvatljivim vozilima za teške transportne zadatke.
Ključne karakteristike:
-
Motor: H45 vodonična SUS (spark-ignition) jedinica
-
Snaga: 383 kW / 520 KS
-
Obrtni moment: 2500 Nm pri 900–1300 o/min
-
Domet: do 600 km
-
Tank kapacitet: 56 kg vodonika na 700 bara
-
Punjenje: manje od 15 minuta
-
Dozvoljena ukupna masa kombinacije: do 90 tona
Brza i snažna isporuka snage zahvaljujući direktnom ubrizgavanju vodonika, čini ovaj model idealnim za logistiku u teškim i zahtevnim uslovima, naročito tamo gde električna infrastruktura još nije razvijena.
Pobednik Truck Innovation Award 2025
Na ovogodišnjem IAA Transportation sajmu u Hanoveru, MAN hTGX osvojio je prestižnu nagradu Truck Innovation Award 2025, koju dodeljuje međunarodni žiri “International Truck of the Year” (ITOY). Ovo je treći put da MAN dobija ovo priznanje, čime se potvrđuje liderska pozicija kompanije u razvoju alternativnih pogona za komercijalna vozila.
ITOY žiri posebno je pohvalio:
-
performanse,
-
domet,
-
spremnost za komercijalnu upotrebu.
Na raspolaganju odmah
MAN hTGX bakwagen već je dostupan za narudžbu. Prevoznici koji su zainteresovani mogu kontaktirati lokalne MAN partnere za:
-
tehničko savetovanje,
-
prilagođene konfiguracije,
-
zakazivanje probnih vožnji.
Napomena za sektor logistike u BiH i regionu:
Ova tehnologija otvara vrata za dekarbonizaciju teškog transporta, bez čekanja na potpunu mrežu punionica za baterijska vozila. Kombinacija snage, dometa i brzog punjenja čini MAN hTGX realnim rješenjem za transportere koji žele ostati konkurentni u nadolazećoj eri zelenih normi.