Barcelona – Madrid koridor postaje pilot poligon za održivi transport.
CEVA Logistics i Avolta započeli su u aprilu 2025. godine pilot-projekat korištenja Duo Trailer vozila, dugih čak 32 metra, koji se kreću najfrekventnijim španskim koridorom između Barcelone i Madrida. Ovi kamioni koriste hidrogenizovano biljno ulje (HVO) – alternativno, obnovljivo gorivo koje se može koristiti u postojećim dizel motorima bez potrebe za modifikacijama.
🔹 Ciljevi i učinci pilota:
-
Do 70 tona po vožnji → smanjenje broja vozila.
-
Očekivano smanjenje emisija:
🔸 520 tona CO₂ godišnje
🔸 180 kg NOx
🔸 Ekvivalent uklanjanju 440 konvencionalnih kamiona sa ceste.
🔹 Tehnički zahtjevi:
-
Potrebna specifična infrastruktura (pristupna rješenja, stalni utovarni terminali).
-
Regulativa i dozvole (trenutno dozvoljeno 80 Duo Trailer kombinacija u Španiji).
🔹 Potencijal na nivou države:
-
Zamjena 35.200 standardnih vožnji godišnje.
-
Ušteda od 21 milion kilometara.
-
Smanjenje emisija: 19.000 tona CO₂ i 6.646 kg NOx.
🔹 Planovi:
-
Monitoring rezultata.
-
Revizija cijena usluge 2026. godine (inflacija, putarine, logistički troškovi).
-
Evaluacija mogućnosti šire primjene modela.
. Potencijal za uvođenje HVO goriva i Duo Trailer vozila postoji, ali zahtijeva:
-
Jasnu zakonodavnu podršku (dozvole za vozila dužih dimenzija),
-
Infrastrukturna prilagođavanja (terminali, pristupni putevi),
-
Podršku državnih fondova za dekarbonizaciju transporta.