Kompanija DAF Trucks predstavila je novu generaciju kamiona XF, XG i XG+ sa PACCAR MX-13 motorima (480 KS), koji mogu u potpunosti da koriste B100 biodizel – gorivo koje donosi do 90% smanjenja emisije CO₂ u poređenju sa konvencionalnim dizelom.
➡️ B100 biodizel (FAME/RME) je izrađen od 100% obnovljivih izvora – biljnih ulja i masti
➡️ Softver motora je specijalno podešen da kompenzuje niži energetski sadržaj ovog goriva
➡️ Kamioni su dostupni kao traktori i šasije za različite primjene
📌 Prednost B100 biodizela:
-
Nema potrebe za elektrifikacijom flote
-
Nema potrebe za izgradnjom punionica
-
Idealno za tržišta sa podsticajima i dostupnim gorivom: Francuska, Njemačka, Švedska
-
DAF Trucks je objavio da je nova generacija XF, XG i XG+ modela sada dostupna sa specijalno razvijenim PACCAR MX-13 motorom koji može u potpunosti da radi na B100 biodizelu. Ovo otvara još jedan način za transportne kompanije DAF da smanje emisiju CO₂ – bez potrebe za prelaskom na električna vozila.
Varijanta MX-13 motora od 355 kW (480 KS) kompatibilna sa B100 opremljena je prilagođenim softverom za kompenzaciju nižeg energetskog sadržaja biodizela u poređenju sa fosilnim dizelom. Motor je dostupan i za traktore i šasiju kamiona, što ga čini pogodnim za širok spektar primena.
B100 biodizel – takođe poznat kao FAME (metil esteri masnih kiselina) ili RME (metil esteri uljane repice) – u potpunosti je napravljen od obnovljivih biljnih ulja i masti. Prema DAF-u, ovo može da uštedi do 90 odsto emisije CO₂ u poređenju sa konvencionalnim dizelom – slično HVO (hidrotretirano biljno ulje).
Datum objave: 11. april 2025.
Izvor: DAF Trucks / Trans.info