“Za mjerenje efikasnosti transporta, često se koristi faktor opterećenja”, kaže Guido de Wit, programski menadžer u Top Sector Logistics. “Međutim, ovo ne uzima u obzir različita vozila, utovarne jedinice i težine. Da biste stekli pravi uvid, potreban vam je indikator koji spaja sve ove faktore. Taj indikator je sada dostupan: Indikator performansi opterećenja (LPI).” Viši konsultant Siem van Merriënboer iz TNO-a testirao je metodu: “To je jednostavan način za mjerenje iskorištenosti transportnih kapaciteta. Sa relativno malo podataka kompanije, još uvijek dobijate vrijednu indikaciju.”
Potpunija vozila tokom cijelog putovanja
Voditelj projekta Chris Beezemer objašnjava: “Top Sector Logistics je razvio LPI kao zamjenu za tradicionalni faktor opterećenja. LPI pruža jasnu sliku o tome koliko se efikasno koristi korisni teret, što olakšava poboljšanja. Operateri koji su ovo testirali prepoznaju njegovu vrijednost. Ovi uvidi osiguravaju bolju efikasnost: punija vozila kroz putovanje, manje praznih kilometara, što u konačnici dovodi do nižih troškova i niže emisije CO2. Štaviše, LPI pruža uvid u broj praznih kilometara u Holandiji.” LPI se također može koristiti za usporedbu kapaciteta punjenja pošiljatelja ili kupaca, kako u urbanim područjima tako i među sobom. Razlike u LPI mogu se objasniti gledanjem na tipove vozila i korištenje njihove nosivosti. Oba faktora nude polazne tačke za poboljšanje.
TNO-ov test LPI-a
“Željeli smo biti sigurni da LPI pruža pouzdane uvide u svim okolnostima, zbog čega smo zatražili od TNO-a da testira metodu”, kaže De Wit.
“TNO je istraživao LPI”, kaže Siem van Merriënboer. “Testirali smo da li LPI pruža tačne podatke. Gledali smo performanse kroz različite slučajeve, na primjer u teretnom transportu, gradskoj distribuciji, čvorištima i saradnji između prijevoznika. Otkrili smo da korištenje udaljenosti velikog kruga umjesto stvarne udaljenosti vožnje daje najpreciznije rezultate. Nakon ove promjene, čini se da LPI odražava očekivano ponašanje. Na primjer, kada se teret odradi, postoji lošija izvedba. Ova promjena također čini LPI u skladu sa COFRET indikatorom performansi (CPI) za mjerenje CO2 otiska.”
Uvid u performanse i poboljšanje
Prema Van Merriënboeru, strukturna primjena LPI-a pruža uvid u performanse: “Pruža grafikon koji vam omogućava da vidite da li se vaše performanse poboljšavaju ili pogoršavaju. Također gledajući kontekst i upoređujući LPI sa trenutnom situacijom, dobijate jasan pogled na to gdje postoji potencijal za poboljšanje.”
Na pitanje da li bi preporučio transporterima da koriste LPI, Van Merriënboer odgovara bez oklijevanja: “Da, apsolutno. To je jednostavna metoda za mjerenje iskorištenosti prijenosnog kapaciteta. Čak i sa ograničenim podacima, možete dobiti vrijednu indikaciju.”
Jasan uvid
Guido de Wit je zadovoljan rezultatima TNO-a: “Indikator performansi opterećenja stoga nudi kompanijama stvarne prednosti. Naša ambicija je da LPI postane standard u logističkom sektoru. To čini efekat, na primjer, vremenskih intervala i dnevnih isporuka na korištenje nosivosti mnogo jasnijim i pruža dobru polaznu tačku za komunikaciju sa partnerima u lancu.”
