Kamionska industrija i transportni sektor ulažu velika sredstva u vozila bez emisija, ali prepoznati problem se nazire: čestice iz guma i kočnica. Sadašnje zakonodavstvo se fokusira na izduvne gasove, dok emisije koje nisu izduvnih gasova, kao što je kočiona prašina, ostaju uglavnom ispod radara.
Istraživanje sa Univerziteta u Sautemptonu pokazuje da kočiona prašina može biti posebno štetna za respiratorni trakt i može čak biti štetnija od dizel čađi. Bakar iz kočnica je posebno problem, jer se nakuplja u plućima i izaziva upalu. “Naši nalazi pokazuju da inhibitor koji sadrži bakar uzrokuje veći poremećaj ćelijske ravnoteže od izduvnih gasova”, rekli su istraživači.

Uprkos naporima da se vozila čistije, teški kamioni su izloženi dodatnom stresu u habanju guma i kočionoj prašini zbog svoje težine. Iako Euro KSNUMKS standard uvodi granične vrednosti za kočionu prašinu, stručnjaci strahuju da to nije dovoljno. U Sjedinjenim Američkim Državama, neke države su već ograničile sadržaj bakra u kočionim pločicama, ali u Evropi ovo pitanje ostaje uglavnom nerešeno.
Za kamionsku industriju i transportni sektor to znači novi izazov. Dok sektor radi vozila sa nultom emisijom, pažnja se mora posvetiti i smanjenju čestica. Inovacije u kočionim sistemima i jedinjenjima guma biće ključne za smanjenje stvarnog uticaja kamiona na kvalitet vazduha.