Reakcija Evropske komisije i stav Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine o mobilnosti profesionalnih vozača
Evropska komisija (DG HOME – Directorate-General for Migration and Home Affairs) dostavila je zvaničan odgovor na inicijativu Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine u vezi sa problematikom mobilnosti profesionalnih vozača iz zemalja Zapadnog Balkana u kontekstu novih šengenskih pravila (EES).
U odgovoru, koji potpisuje Giulia Amaducci, Head of Sector for Western Balkans and Eastern Partnership, Evropska komisija:
-
potvrđuje da je u potpunosti svjesna ključne uloge profesionalnih vozača i transportnih operatera Zapadnog Balkana u evropskim lancima snabdijevanja;
-
naglašava da su moguća rješenja, uključujući model posebne vrste profesionalne vize za vozače i operatere transporta iz regiona;
-
ističe da će u kratkom roku podstaći države članice EU da koriste postojeće fleksibilnosti u okviru Šengen pravila, kako bi se ublažile posljedice za vozače i kompanije Zapadnog Balkana.
Evropska komisija je posebno naglasila da je svjesna da sektor transporta „ima važnu ulogu u rastu evropske ekonomije“ i da je potrebno razmotriti modalitete koji omogućavaju nesmetano funkcionisanje evropskih i regionalnih lanaca snabdijevanja.
ODGOVOR BRISELA
Stav i odgovor Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine
Konzorcijum Logistika BiH zahvaljuje Evropskoj komisiji na brzom i konstruktivnom odgovoru i uvažavanju problema koji pogađa sektor u cjelini.
U našem odgovoru Evropskoj komisiji istakli smo sljedeće:
-
da AETR sporazum i SSP (Stabilizacioni i asocijacioni sporazum) već pružaju snažan tehnički i pravni okvir za pronalazak održivog rješenja;
-
da se uvođenjem EES sistema i digitalizacijom transportnih procedura može formirati novi, funkcionalni model mobilnosti za profesionalne vozače, u interesu i EU i Zapadnog Balkana;
-
da ćemo u narednim danima informisati investitore, izvoznike i uvoznike, kao i sve ključne učesnike lanca snabdijevanja, o očekivanim posljedicama restriktivnih mjera;
-
da prema preliminarnoj analizi:
-
logistički troškovi u 2026. godini značajno rastu,
-
narudžbe novih vozila i opreme iz EU mogle bi pasti za oko 25%,
-
uvoz i izvoz između EU i WB6 tržišta bi mogao biti umanjen — izvoz iz EU ka WB6 i do jedne trećine;
-
-
da se očekuje preusmjeravanje dijela robnih tokova ka istočnim tržištima usljed mogućih ograničenja mobilnosti vozača.
Konzorcijum Logistika BiH predstavlja 94% transportnih i logističkih kompanija u Bosni i Hercegovini, i kao takav ostaje otvoren za punu saradnju s Evropskom komisijom, državama članicama EU i institucijama BiH u pronalaženju optimalnog rješenja.
Iskreno vjerujemo da će na osnovu cost–benefit analize, tehničkih dokaza i pozitivnih signala iz Brisela biti moguće iznaći rješenje koje će osigurati:
-
stabilne i predvidive uslove rada profesionalnih vozača,
-
besprekorno funkcionisanje lanaca snabdijevanja prema EU i iz EU prema regionu,
-
izbjegavanje poremećaja i ekonomskih gubitaka,
-
sprječavanje preusmjeravanja robnih tokova iz Evropske unije prema drugim tržištima.
KONZORCIJUM LOGISTIKA BOSNE I HERCEGOVINE – NOVO PISMO ZA BRISEL
Naš sektor ostaje pouzdan partner Evropskoj uniji.
Transportne i logističke kompanije Zapadnog Balkana čine kičmu evropskih kopnenih lanaca snabdijevanja, a njihova mobilnost je preduslov ekonomskog rasta svih strana.
Konzorcijum Logistika BiH biće u potpunosti angažovan u svim narednim koracima.
Za sve dodatne informacije stojimo na raspolaganju.









