Novi propis je formalni naslednik trenutne konstrukcije tolerancije, koja je na snazi od početka 2023. godine. TLN i druge industrijske organizacije godinama su lobirali za ovaj zakon. Sada kada ni Državni savet nema prigovora, postoji dobra šansa da će uredba stupiti na snagu na vreme.

Izuzeće se odnosi na vozila u N2 kategoriji (između 3.500 i 12.000 kg), sa maksimalnom masom od 4.250 kg. Uslov je da se vozilo napaja električnom energijom ili alternativnim gorivima kao što su CNG, LNG ili TNG. Prikolica nije dozvoljena. Vozač mora imati vozačku dozvolu B najmanje dve godine i završiti dodatni kurs bezbednosti na putevima.
Izuzeće od obaveze tahografa za ZE kombije koji rade u radijusu od 100 km od lokacije je upečatljivo. Ova odredba se već primenjuje u periodu suđenja i tolerancije i sada je strukturno usidrena. Izuzeće ne samo da bi trebalo da pomogne sektoru da postane održiviji, već i da ograniči regulatorno opterećenje. Vozačka dozvola C i pripadajući kod 95 su skupi – kao i instalacija i upotreba tahografa. Nakon godinu dana, izuzeće tahografa će biti procenjeno.

Međutim, postoje i zapreke u novom zakonodavstvu. Vozila zakonski spadaju u kategoriju kamiona. To znači, između ostalog: ograničenje brzine obavezno, zabrana preticanja na mnogim autoputevima i pristup zabranjen na ulicama sa znakom C7. TLN je ranije tražio izuzeće za ovaj znak, ali je taj zahtev odbijen.
Izvor: Državni savet, TLN