Kombinacija vozila duga 31,70 metara i deset osovina – koja se sastoji od poluprikolice i dvije standardne poluprikolice povezane jednom osovinom – mogla bi revolucionirati teretni transport. Već uspješno radi u Skandinaviji i Španiji, a sada se testira u Njemačkoj. Raspitali smo se hoće li i kada 32-metarska mega poluprikolica biti odobrena za upotrebu u Njemačkoj.
U septembru 2024. godine, u Njemačkoj je pokrenut jednogodišnji pilot projekat za testiranje kombinacije kamiona ukupne dužine 31,70 metara, poznate kao EcoDuo.
Pilot test vodi Udruženje automobilske industrije (VDA) i dobija naučnu podršku od TÜV Rheinland. Sam EcoDuo je obezbjeđen od strane proizvođača vozila Schmitz Cargobull.
Kombinacija vozila se sastoji od poluprikolice i dvije standardne poluprikolice povezane osovinom. Za razliku od dugih kamiona, koji imaju dimenzije poluprikolice koje se razlikuju od norme, standardne poluprikolice koje se koriste u EcoDuo mogu se lako utovariti za željeznički transport.
Dvostruki prevoz u jednom putovanju
Godinama, Schmitz Cargobull se zalaže za ovu kombinaciju vozila da bude odobrena na pozitivnoj mreži – tj. određenoj i odobrenoj cestovnoj mreži – u Njemačkoj.
Tokom testne faze, globalni logistički provajder Sesé će upravljati EcoDuom od Volkswagenove fabrike u Wolfsburgu do terminala MegaHub Lehrte u blizini Hannovera, udaljenog 70 kilometara. Tamo se poluprikolice utovaruju na željeznicu i prevoze u Španiju udaljenu 1700 kilometara unutar mreže Kombiverkehr KG. Na pretovarnoj stanici u Barceloni, pojedinačne poluprikolice se ponovo spajaju u EcoDuo kombinaciju, a zatim se prevoze cestom od strane Seséa do njihovog konačnog odredišta.
TÜV Rheinland provodi naučne procjene kako bi procijenio potrošnju goriva, nosivost i prikladnost EcoDuo-a za svakodnevnu upotrebu. Nakon jednogodišnjeg probnog perioda, rezultati će biti pregledani kako bi se utvrdilo da li će vozilo biti odobreno za redovnu upotrebu u Njemačkoj.
Uspješna ispitivanja u Skandinaviji i Španiji
Iako se EcoDuo još uvijek testira u Njemačkoj, već je uspješno predstavljen u Skandinaviji, posebno u Švedskoj i Norveškoj, a odobren je za upotrebu u Španiji u januaru 2024. godine.
Španska transportna kompanija CEP Furgo-Trayler kupila je 25 EcoDuo prikolica od Schmitz Cargobulla prošlog novembra.
Prednosti EcoDuo-a:
-
Smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO₂ do 25% po toni transporta
- Integracija cestovnog i željezničkog transporta – dvije poluprikolice mogu se lako utovariti na željeznicu ili trajekt
- Smanjena gužva na putevima – udvostručenje transportnih kapaciteta uz smanjenje ukupnog cestovnog prometa
- Smanjenje nedostatka vozača – zamjena dva tradicionalna putovanja koja zahtijevaju samo jednog vozača
Je li ovo budućnost na njemačkim putevima?
EcoDuo nudi ekonomično i ekološki prihvatljivo transportno rješenje. Njegov standardni dizajn omogućava besprijekornu integraciju u postojeće logističke sisteme. Odluka o mogućem odobrenju u Njemačkoj ovisi o rezultatima testiranja. Ako EcoDuo dobije regulatorno odobrenje, mogao bi igrati ključnu ulogu u održivoj logistici i pomoći u ublažavanju nedostatka vozača.
“Za mene, EcoDuo je vrhunski primjer naše buduće mobilnosti i sposobnosti za inovacije. To pokazuje kako možemo u potpunosti iskoristiti potencijal kombiniranog transporta i kako cestovni i željeznički transport mogu besprijekorno raditi zajedno”, rekao je Andreas Rade, generalni direktor VDA na početku projekta.