Ranije ove godine, Evropska komisija predstavila je zakonodavcima EU paket bezbednosti na putevima, koji je uključivao izmene važeće direktive o vozačkim dozvolama za sve kategorije vozila u EU.
Izvjestilac parlamenta, koji predvodi reviziju Direktive o vozačkim dozvolama, predlaže podjelu B vozačke dozvole u dvije kategorije: vozačka dozvola B za vozila do 1,8 tona i vozačka dozvola B+ za vozila između 1,8 i 3,5 tone.
Konkretno, to znači da će većina aktuelnih vozača električnih automobila (čak i baterijska električna vozila kompaktne klase težiti više od 1,8 tona kroz bateriju) i većih automobila i kombija morati da dobiju novu kategoriju vozačkih dozvola.
To će uticati i na privatne vozače i na profesionalne vozače kombija koji prevoze ljude (taksi usluge ili minibuseve) i na robu (dostavljače paketa). Trenutna pravila predviđaju samo jednu kategoriju vozačke dozvole, B, za sva vozila do 3,5 tone.
Direktor IRU-a za zagovaranje EU Raluca Marian rekao je: „Ovi amandmani ne uzimaju u obzir uticaj na vozačke dozvole u praksi i predstavljaju stvarnu prijetnju napretku u životnoj sredini, obeshrabrujući upotrebu električnih vozila i stvarnost i dobar kontinuitet transportnih usluga.“
Dodatna obuka i ispit za dobijanje vozačke dozvole B+ takođe bi nametnuli finansijski, administrativni i praktični teret svim trenutnim profesionalnim vozačima i operaterima kojima će biti potrebna adekvatna rekvalifikacija.
„Računamo na to da će parlamentarni Odbor za saobraćaj podržati građane EU, profesionalne vozače i transportne kompanije odbacivanjem svih novouvedenih amandmana koji se odnose na kategoriju B+, koji veštački i neodgovorno dele B vozačku dozvolu u dve kategorije,“ rekao je Raluka Marijan.
https://www.ttm.nl/