Pravovremeno uvođenje infrastrukture za alternativna goriva je osnovni uslov za prelazak velikih razmera na vozila sa nultom emisijom, ali države članice ne pokazuju znake podrške ovoj ambiciji.
Ranije ovog meseca, Komisija EU objavila je svoj dugo očekivani predlog o standardima CO₂ za teška vozila. Ciljevi su ambiciozni: cilj od 100% za prodaju autobusa sa nultom emisijom do 2030. i cilj od 90% za kamione i autobuse sa nultom emisijom do 2040. godine.
Vozila sa nultom emisijom zahtevaju gustu mrežu stanica za punjenje i dopunu goriva. Evropska komisija je predložila zakonodavcima EU uredbu koja će obavezati države članice da uspostave minimalnu infrastrukturnu mrežu za alternativna goriva širom EU.
Evropska komisija je dala ambiciozan predlog, koji je Evropski parlament uzeo još dalje. Međutim, stav Saveta je pokazao malu posvećenost raspoređivanju ogromnih investicija potrebnih za izgradnju neophodne infrastrukture.
Dve pozicije su u suprotnosti. Čini se da dogovor neće uskoro biti na dohvat ruke. Ovo povećava zabrinutost prevoznika i proizvođača vozila zbog brzog tempa dekarbonizacije predviđene za sektor drumskog saobraćaja.
IRU i ACEA, koji predstavljaju operatere komercijalnog drumskog transporta i proizvođače vozila, pozvali su kreatore politike EU koji su uključeni u trijalog pregovora o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR) da osiguraju da neophodna infrastruktura za punjenje i punjenje goriva bude uspostavljena na vreme kako bi se omogućila tranzicija sektora na klimatska neutralnost.
Direktor za zastupanje IRU-a za EU Raluca Marijan rekao je: „Revizija pravila EU za uvođenje infrastrukture za alternativna goriva najavljena je u julu 2021.
„Kako se bližimo izborima za EU sledeće godine, prošlo je dovoljno vremena da kreatori politike EU postave pravi okvir koji će omogućiti komercijalnim drumskim prevoznicima da pređu na vozila sa alternativnim gorivom.
„Uprkos tome, vidimo nekoliko znakova brzog dogovora između zakonodavaca u skorije vreme, a još manje dogovora na potrebnom nivou ambicija“, dodala je ona. „Iako se nadamo moći poslanika EP Ismaila Ertuga da se zalaže za pragmatičan stav, naše pismo je zamišljeno kao poziv na buđenje svim pregovaračima da ozelenjavanje transporta postane stvarnost.
https://www.iru.org/