Ryanair povećava Banja Luka-Memmingen
Iako je Wizz Air ukinuo jednu liniju (Malmo) iz Banja Luke, Ryanair povećava liniju Banja Luka-Memmingen sa 6 na 7 tjednih letova od 3.6. (dodaje se let subotom i operira se svakodnevno). No, istovremeno smanjuje letove na liniji Banja Luka-Beč sa 3 na 2 leta od 25.5. Kompanija ukupno leti 7 linija iz Banja Luke, sa sveukupno 19 tjednih letova.
Croatia Airlines će krenuti sa letovima za Mostar 3.5. i letjet će četvrtkom i nedjeljom sa polaskom iz Zagreba u 23:00, te dolaskom u Mostar u 00:05. U povratku avion kreće iz Mostara u ponedjeljak i petak u 5:55 i dolazi u Zagreb u 07:00. Srijedom pak avion kreće u 11:25 iz Zagreba i dolazi u Mostar u 12:30, a vraća se u 13:00 i dolazi u Zagreb u 14:05. Svi letovi su sa Dash 8-400. Nikako nije jasno koja je logika leta u 11:25. Ovaj let se konektira samo na letove iz Minhena i Beča. Krajnje neracionalno. Kompanija ima kapacietet da je let bio u 3. valu (između 14:00 i 16:45 sati). Konačno nije jasno zašto let nije noćio u Mostaru sa odlaskom u utorak i povratkom u srijedu. I te kako je bilo kapaciteta za tako što. Naime, Croatia noći samo u Puli, Sarajevu i pokoji puta u Skopju. Dakle bilo je mjesta za tri tjedna leta i noćenje u Mostaru. No, što reći, dovoljno je samo reći Croatia Airlines.
Izvor autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Croatia Airlines
Skopje i Ohrid 144.747 putnika u II. mjesecu
Aerodromi Skopje i Ohrid su imali 144.747 putnika u II. mjesecu (93.022 u II/2022). Ovo je 99,9% putnika iz istog mjeseca 2019. (144.822). Aerodromi su imali 1222 operacija (826 u II/2022, 1201 u II/2019). U prva dva mjeseca ove godine aerodromi su ostvarili 310.127 putnika.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Skopje
PRVI OBJAVLJUJEMO-SUSPENZIJE: Više nema letova iz Sarajeva za Copenhagen
Norwegian je prošle godine letio jedan tjedni let na liniji Copenhagen-Sarajevo. No, istovremeno je Wizz Air letio 3 tjedna leta za Copenhagen, 3 leta za Malmo (40 minuta udaljen) i 2 za Billund (2:45 minuta udaljen). Istim je Sarajevo imala za Copenhagen i okolicu 9 tjednih letova.
No, ove godine više letova nema Wizz Air koji je zatvorio bazu, a i Norwegian je prekinuo sa letovima za Copenhagen. Istinski čudno. Dijaspora iz BiH je u Danskoj istinski velika. Stoga je linija za Copenhagen bila operirana dugi niz godina i ona Sarajevu i te kako treba. Sarajevo bi se i te kako trebalo potruditi da ove letove obnovi ili Norwegian ili SAS.
Norwegian će za Sarajevo letjeti dva leta za Oslo i jedan tjedni lete za Stockholm. Nažalost, Sarajevo nije pokrilo nedostatak letova Wizz Aira sa drugim prijevoznicima, pa nemamo povećanja Norwegiana, Eurowingsa, Air Serbie i drugih kompanija što smo istinski očekivali.
Izvor autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Norwegian
Od visokog izvora doznajemo da na Aerodromu Sarajevo neće biti baziran ni Ryanair, ni Wizz Air, ni Eurowings, ni Croatia Airlines, već će operacije na aerodromu temeljem subvencija vršiti irski ACMI operator CityJet. CityJet leti za SAS, Lufthansu, Brussels i niz drugih kompanija, a upravo je u postupku spajanje sa španjolskim regionalnim prijevoznikom Air Nostrumom. CityJet je poznat po letovima za koje je plaćen, PSO letovima, letovima sa subvencijama i letovima za druge kompanije. CityJet u floti ima 20 CRJ900, a upravo nabavlja i CRJ1000.
CityJet će sa CRJ900 letjeti na linijama za Minhen (3 puta tjedno), Berlin (2 puta tjedno), Copenhagen (3 puta tjedno), London Stansted (2 puta tjedno), Paris CDG (3 puta tjedno), Barcelonu (2 puta tjedno), Rim (2 puta tjedno), Ljubljanu (3 puta tjedno) i iznenađujuće za Niš (3 puta tjedno) i Moravu (1 tjedno). Sve linije su mi jasne osim Niša i Morave. Letovi će krenuti 29.5. a karte će krenuti u prodaju u ponedjeljak 3.4.
Izvor autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: CityJet