Jedinstveni hibridni kamion sa solarnom prikolicom testira se na javnim putevima kao rezultat dvogodišnje istraživačke saradnje koja uključuje Scania, Univerzitet Uppsala, Eksjö Maskin & Truck, Midsummer, Ernsts Express i Dalakraft. Solarna energija značajno smanjuje operativne troškove i lokalne emisije zbog energije koju proizvodi sam kamion.
Kamion se koristi u istraživačkom projektu za proučavanje proizvedene solarne energije i koliko se emisija ugljenika smanjuje putem solarnih panela. Istraživači su razvili nove, efikasne i lagane solarne panele za kamione. Oni takođe razmatraju kako kamioni mogu da komuniciraju sa električnom mrežom i predlažu nove modele za ono što će se desiti ako više kamiona od ovog bude priključeno na električnu mrežu.
Prikolica kamiona od 18 metara gotovo je u potpunosti prekrivena solarnim panelima, što je ekvivalentno kući opremljenoj sličnim moćnim kolektorima. Solarna energija daje hibridnom kamionu produženi domet do 5.000 kilometara godišnje u Švedskoj. U zemljama poput Španije sa nekoliko sunčanih sati, vozilo može udvostručiti količinu proizvedene energije.
Kamion je plug-in hibrid od 560 konjskih snaga. Na prikolici od 18 metara površina od 100 kvadratnih metara prekrivena je tankim, laganim i fleksibilnim solarnim panelima maksimalne efikasnosti od 13,2 kWp (kilovat vrh). Procenjuje se da će, kada posluju u Švedskoj, proizvoditi 8.000 kilovat sati godišnje. Baterije imaju ukupni kapacitet od 300 kWh, od čega je 100 kWh na kamionu i 200 kWh na prikolici.