Od marta 2023. godine na raspolaganju je nacrt četvrte direktive EU o vozačkim dozvolama. Trenutno se podnose amandmani na nacrt Komisije, o kojima se očekuje da će Odbor za saobraćaj Evropskog parlamenta komentarisati početkom decembra.
Mnogi prijedlozi koji se trenutno iznose u javnost rezultat su komentara i povratnih informacija o nacrtu Komisije, koji, iako ilustruje širinu rasprave, još uvijek ne sadrži konkretnu odluku.
Cilj reforme Direktive o vozačkim dozvolama je dalje poboljšanje i standardizacija bezbednosti na putevima u evropskim državama članicama.
Ekstremne ideje predsjednika Odbora za saobraćaj
Neki od prijedloga iz nacrta Komisije, predsjedavajući odbora za promet u Parlamentu EU – Karima Delli, o kojima se žestoko raspravlja:
- Prateća vožnja: Standardizovan je širom EU, tako da možete da pređete preko nacionalne granice. Ovo bi trebalo da bude moguće u budućnosti kao deo vozačke dozvole kamiona (C17). Smanjenje minimalne starosti za vozačke dozvole kamiona, kao što je prvobitno rečeno, nije deo ovog nacrta.
- Ograničenje brzine 90: U zavisnosti od starosti i vozačke dozvole
- Vozački testovi sposobnosti od 70 godina: Kontrola kondicije za vožnju svakih pet godina za starije osobe
- Zabrana noćne vožnje: Odnosi se na vozače početnike između ponoći i 6 sati.
- Vozačka dozvola klase B+
Vozački testovi od 70
ADAC odbija obavezu provere kondicije za vožnju za određene starosne grupe. Iako može doći do gubitka performansi sa povećanjem starosti, rizik od nesreća za starije vozače nije izuzetno visok. ADAC se zalaže za dobrovoljne prateće elemente, kao što je provjera kondicije vožnje, koja može dati pozitivan doprinos održavanju vlastitih vozačkih vještina i poboljšanju sigurnosti na cestama.
Ograničenje brzine
Ograničenja brzine predviđena predloženim izmjenama za pojedinačne kategorije vozačkih dozvola za cijelo vrijeme posjedovanja vozačke dozvole pitanje je koje, po mišljenju ADAC-a, ne mora biti regulirano Direktivom o vozačkoj dozvoli. To bi trebalo da bude rezervisano za nacionalnog zakonodavca.
Vožnja u pratnji
Okvirni uslovi za prateću vožnju moraju biti standardizovani i priznati širom EU. Tada bi bilo moguće putovati preko nacionalnih granica kao dio pratnje vožnje. Međutim, mogućnost praćene vožnje od 16. godine nije uključena u smjernicu – kako to zahtijeva ADAC za vozačku dozvolu klase B. Prema nacrtu, prateća vožnja moguća je samo od 17. godine, jer je minimalna starost za dobijanje vozačke dozvole klase B određena na 17 godina.
Treba napomenuti da prije nego što promjene stupe na snagu u Njemačkoj, one prvo moraju biti uključene u nacionalno pravo.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/fuehrerschein-2024-364729