Evropska komisija je neočekivano promenila svoj stav o tahografima. Tačno dva meseca nakon uvođenja nove generacije dogovoreno je da se izuzetno registruju kamioni sa starijom opremom.
Slučaj se odnosi na drugu generaciju pametnih tahografa, popularno poznatih kao “smart tacho 2”. Ovi uređaji su obavezni od 21. avgusta 2023. godine za sva novoregistrovana vozila u Evropskoj uniji, kao i za prevoznike koji žele da preuzmu međunarodni teret bez prijavljivanja delegacije vozača. Tehničke promjene uključuju širi spektar mogućnosti daljinskog upravljanja i napredniji sistem satelitskog praćenja..
Mnogo prije 21. avgusta, prevoznici su pozivali na odlaganje ove promene. Bilo je opravdanih bojazni da jednostavno neće biti nove opreme.Međutim, Evropska komisija nije željela da čuje za bilo kakva kašnjenja i ispunila je prvobitni avgustovski rok. Međutim, čini se da su zvaničnici shvatili svoju grešku i nakon dva mjeseca predložili su izuzetak.
Pod ovim izuzetkom, kamioni registrovani po prvi put između 21. avgusta i 31. decembra 2023. godine mogli bi da dobiju prethodni pametni tahograf prve generacije. Nakon toga, njihovi vlasnici će imati rok do 18. avgusta 2025. godine da ovaj uređaj prebace u noviji. Kao rezultat toga, registracija novih kamiona bi se obavljala bez ikakvih prepreka, a njihovi vlasnici bi mogli da sačekaju sa zamenom dok se potpuno ne eliminišu nestašice proizvodnje.
Evropska komisija je predložila ovaj izuzetak svim državama članicama. Drugim rečima, svaka zemlja sada može da uvede takvo pravilo ako se njeni prevoznici zapravo bore sa nedostatkom najnovijih tahografa. Istovremeno, zasnivanjem ovog izuzetka na predlogu iz Brisela, sve bi trebalo da bude prihvatljivo za međunarodne provere pored puta. Iako, naravno, ostaje pitanje da li će pojedine zemlje, odlučiti da urade ovako nešto.
Potvrdu možete pronaći u najavi Međunarodne asocijacije prevoznika (IRU) na ovom linku.