Svjedoci smo da je usljed nedostatka popunjenosti radnih mjesta u EU, 425 000 vozača nedostaje, u toku je opsežna i na trenutke izuzetno “prizemna”, “prljava!” kampanja otimanja, regrutacije vozača u koju su uključene Agencije za zapošljavanje, posrednici, agenti i mnogi drugi koji čak po jednom radnom mjestu zarađuju i do 3000 eura.
Nažalost, na meti su najčešće vozači sa prostora država ex Yu, a kao najbolji su neiskusni i vozači koji tek počinju da grade karijeru u našim firmama. Vrijeme je za okupljanje i da se pravim imenom nazovu problemi sa kojima se prevoznici susreću. Pisali smo ranije da na granicama gubimo i 207 sati zbog zadržavanja, što je u direktnoj vezi sa manjim obrtom i manjim prometom i stvaranjem opravdanog nezadovoljstva kod mladih ljudi. Problem u Bosni i Hercegovini, možemo rješavati ukoliko želimo, a nadam se da ćemo od 15.10. prilikom objavljivanja zvaničnih podataka i mjera, učiniti iskorak u tom pravcu. Gotovo, sve države u EU razradili su svoju strategiju za privlačenje vozača iz trećih zemalja, a čak se međusobno i optužuju.!
Evropska Logistička kompanija sa flotom od 300 kamiona izrazila je svoju frustraciju zbog nedostatka vozača u Njemačkoj. U razgovoru za novinsku kuću Welt, menadžer u Spedition Bork GmbH & Co. KG sa sjedištem u Langgönsu izjavio je da se poljski vozači sve više udvaraju ponudama za rad u svojoj domovini. Štaviše, tvrdilo se da je takva konkurencija za vozače kamiona u Njemačkoj, da se neki vozači čak i na odmorišta sa ponudama za rad za rivalske firme uz obećanje o bonusu za prijavu od 3.000 eura.
U izvještaju Welt-a, menadžer objašnjava da je zbog “nestašice” vozača trenutno neiskorišteno na desetine njegovih kamiona unatoč tome što ima stalne ponuda za prevoz.Trenutno je oko 60% radne snage kompanije za našu firmu iz Poljske. Četvrtina dolazi iz Njemačke, a ostali su državljani još 28 različitih zemalja. U članku se dodaje: “na odmorišnim područjima kompanije nude bonuse do 3.000 € ako im se vozač priključi i promijeni firmu.”
U Bosni i Hercegovini, sprovodi se opšta kampanja sa agentima marketinških i drugih sumnjivih kuća, uglavnom iz Slovenije, zemljačkim vezama i posredovanjem, obećenjima koji idu do “naučno-fantastičnih uslova” (plata 7000 eura), od toga da ne poznaju ni elementarne činjenice ali obećavaju sve. Redakciji su poznati izvori, kojim se može dokumentovati da su vozači bili prevareni, da im je od obećanog 10% ispunjeno, da su nažalost kasno shvatili itd. Posrednik iz Slovenije, za jednog vozača kojeg dovede na rad, uzima u prosjeku nagradu od 1000 – 1500 eura, naravno ovaj trošak prevoznička kompanija uzima od plate vozača, jer na probnom radu kojeg l”egendiraju dvojnim posadama”, učenje, trening, vozač iz BiH, dobija minimalno zagarantovanu platu (650 -700)eura u šest mjeseci, tako da zarađuju posrednik i firma kojoj je vozač iz BiH dao povjerenje.
Detaljan izvještaj sa mjerama 15.10.2022
KLASTER LOGISTIKA