Javno punjenje sopstvenom tarifom za električnu energiju: Projekat Banula istražuje kako prolazni model može pomoći u uštedi troškova prilikom punjenja e-kamiona.
U prolaznom modelu, rad infrastrukture za punjenje i nabavka električne energije za punjenje su odvojeni, tj. kupac koristi sopstveni ugovor o električnoj energiji za proces punjenja na javnom mestu za punjenje. Autobahn GmbH želi da koristi model prenosa u izgradnji javno dostupne infrastrukture za brzo punjenje e-kamiona na neupravljanim odmorištima duž federalnih autoputeva.
Fraunhofer IAO koordinira projekat
U zajedničkom projektu Banula, osam partnera iz industrije i nauke, na čelu sa Fraunhofer institutom za industrijski inženjering IAO, istražuju kako to može da funkcioniše bez diskriminacije – i postigli su početni uspeh: Po prvi put, takav proces punjenja e-kamiona demonstriran je uživo u modelu prenosa u privatnim prostorijama Vector Informatik, pridruženog člana. Prema Fraunhofer IAO, istraživački projekat će biti prebačen u komercijalni rad nakon završetka projekta, tako da kompanije mogu da iskoriste prednosti punjenja na radnom mestu. Zaposleni tada mogu da koriste svoju privatnu kućnu tarifu za električnu energiju na radnom mestu, kompanija tada više nije odgovorna za punjenje energije zaposlenih i otkrivanje beznovčane naknade više nije potrebno.
Prenosivost ugovora čini punjenje jeftinijim
Koncept prenosivosti ugovora takođe znači da će privatni i komercijalni kupci takođe imati koristi od potencijalno povoljnijih uslova punjenja. Kao deo istraživačkog projekta, nekoliko lokacija se sada radi širom Nemačke, a niskobudžetna prenosivost ugovora se demonstrira u različitim scenarijima, kao što su punjenje e-kamiona, punjenje na radnom mestu ili punjenje službenih automobila. Prema Institutu Fraunhofer, model prenosa stvara nove perspektive u oblasti BEV kamiona sa visokim kapacitetima punjenja i ekonomskim pritiskom: Električna energija nabavljena za depo dostupna je floti na ruti pod istim uslovima. Višak električne energije koju generišu fotonaponski sistemi na područjima depoa takođe je usmeren na rutu flote i na taj način optimalno iskorišćen. Kompanije za snabdevanje energijom mogu tako otvoriti nova tržišta i povećati obim prodaje. Pored toga, jača lojalnost kupaca ako se flote isporučuju holistički u depou i u radu.
Infrastruktura za punjenje i vučna struja su odvojeni
Pristup omogućava operaterima infrastrukture za punjenje da predaju upravljanje količinom energije dobavljačima električne energije: “Operateri punjenja (CPO) koncentrišu se na optimalan rad i upravljanje svojom infrastrukturom za punjenje i čine ga dostupnim za infrastrukturnu naknadu.” Kupci donose svoje ugovore o električnoj energiji na sve tačke za punjenje koje učestvuju i snabdevaju se električnom energijom od strane svojih dobavljača vučne struje (pružaoci usluga e-mobilnosti, EMP+) u skladu sa njihovim pojedinačnim ugovorima. “Mrežni operateri dobijaju transparentnost o opterećenju punjenja u svojoj mreži, a operateri flote imaju koristi od stabilnih cena i fleksibilne kontrole potrošnje energije”, navodi se u saopštenju projektnih partnera.
Nacrt za prolazni model
Tokom demonstracije uživo, partner projekta Banula OLI Sistems obezbedio je sistem naplate za snabdevanje vučnom strujom prema modelu prenosa. Vector je koristio sopstveni proizvod za punjenje i upravljanje opterećenjem vCharm, koji preuzima dinamičku kontrolu opterećenja i planiranje procesa punjenja prilagođeno mreži, čime se obezbeđuje optimalan rad infrastrukture za punjenje u depou. “Vector i Banula na taj način stvaraju nacrt za druge kompanije o tome kako se prolazni model može implementirati na lokacijama i skladištima kompanija”, nastavlja se.
Regulatorna intervencija Federalne agencije za mrežu omogućava
Regulatorna osnova za model prenosa je odluka Federalne agencije za mrežu iz 2020. godine BK6-120-160, koja predviđa da se kupci mogu snabdevati električnom energijom bez obzira na lokaciju. Ranije je snabdevanje električnom energijom bilo povezano sa fiksnim tačkama potrošnje. Odluka omogućava da se razdvoji ovu spojnicu tako da se tačke punjenja mogu snabdevati bilo kojom vučnom strujom. Projekat, koji koordinira Fraunhofer IAO, okuplja osam ključnih igrača iz nauke i industrije: Fraunhofer IAO, Transnet BW, Smartlab, OLI Systems, Schvarz Group, Univerzitet u Štutgartu, advokatsku kancelariju BBH i dobavljača energije Banova, kao i druge kompanije kao što je Vector Informatik kao pridružene članove.
Banula: Durchleitungsmodell fürs Laden des E-Lkw | eurotransport