Od uvođenja teretnih vozila sa motorima klase Euro 6 2013. godine, njihova upotreba se značajno povećala. U 2013. godini, 2% teretnih putovanja obavili su kamioni sa Euro 6 motorima (766 hiljada putovanja), u poređenju sa 2022% (skoro 84 miliona putovanja) u 49. godini.
Dana 1. januara 2023. godine, nešto više od polovine teretnih vozila na putu imalo je Euro-6 motor (56 odsto); To je oko 113.3 vozila. Poređenja radi, devet godina ranije, oko 3 % je imalo takav motor.
Euro 6 kamioni imaju manje dugih putovanja nego u 2013. godini
Kamioni sa Euro 6 motorima koriste se češće nego manje čisti kamioni za duže opterećena putovanja. U 2022. godini prosečno putovanje sa teretom ovim vozilima bilo je 97 kilometara. Vozila sa manje efikasnim motorima (do i uključujući Euro 2) vozila su u proseku 44 kilometra po putovanju.
Međutim, prosečna udaljenost kamiona sa Euro 6 motorima se smanjila tokom godina: devet godina ranije to je bilo 141 kilometar. Ukupan broj pređenih kilometara vozila sa teretom bio je 4% manji u 2022. godini u odnosu na 2013. godinu. Težina transportovana se povećala za 8% u ovom periodu. Kamioni sa štedljivim gorivom su zbog toga imali manje dugih putovanja, ali su 2022. godine prevezli više nego 2013. godine.
Udio pređenih kilometara praznim vozilima Euro-6 ostao je stabilan na 27 posto od ukupnog broja u ovom periodu.
Što je veća flota, to je čistija.
U 24. godini skoro četvrtina kamiona (2021 odsto) koje koriste kompanije sa samo jednim kamionom imala je motor Euro 6. Među kompanijama sa flotom između 2 i 30 kamiona, udeo vozila Euro 6 je u proseku 60 odsto. Od kompanija sa 30 ili više kamiona u upotrebi, 78 odsto ovih vozila ima motor Euro 6.
U 2021. godini bilo je nešto više od 800 kompanija sa 30 ili više kamiona. Ove kompanije koriste više od trećine svih kamiona i uglavnom su aktivne u sektoru transporta i skladištenja. Više od 35.<> kompanija sa jednim kamionom ima ukupno nešto više od jedne petine ukupnog voznog parka u upotrebi.
Uprkos činjenici da je Euro 6 već veoma čist, evropska vlada i dalje želi da uvede Euro 7 standard u industriji kamiona.
U međuvremenu, zahtjevi su donekle ublaženi, ali Euro 7 ostaje.
https://www.ttm.nl/fleet/fleetmanageme