Povećana dozvoljena dužina omogućava korišćenje nove generacije aerodinamičnih i samim tim dužih kabina kamiona za LHV bez gubitka dužine utovara. Ovo je dobro za životnu sredinu i logistiku. LHV kombinacije sa dužom dužinom moraju zadovoljiti postojeće LHV pokrivene zahtjeve piste.
Od kraja 2020. godine, zakonodavstvo EU o dimenzijama i težinama drumskih vozila daće proizvođačima kamiona više prostora da osmisle aerodinamički oblikovane kabine. DAF je bio prvi proizvođač koji ga je koristio. U međuvremenu su dostupni i Volvo FH Aero i Renault Trucks T, a i Scania i Mercedes-Benz rade na kabinama s nešto dužim nosom.
Za upotrebu u redovnim kombinacijama kamiona, produžena kabina nije problem. Na nivou EU, dogovoreno je da dužina ovih kombinacija može biti duža od dužine kombinacija sa standardnom kabinom. U Holandiji se trenutno nalazi oko 3.000 LHV-a. Mnogi prevoznici sa novim kamionskim kabinama takođe žele da koriste ova vozila u LHV-ovima. Ovo se često ne uklapa u zakonski dozvoljenih 25,25 m. Za to ne postoji odredba u zakonodavstvu EU. Na samim državama je da daju suštinu tome. U Holandiji je za to potrebna izmena pravila politike za LHV. TLN, zajedno sa DAF-om i drugim trgovinskim udruženjima, pozvao je Ministarstvo infrastrukture i vodoprivrede (IenW) i RDW da izmene ovu uredbu. Sporazum je bio da se to omogući, pod uslovom da LHV sa dužom dužinom ostanu u postojećem radijusu okretanja LHV-a i da su u stanju da bezbedno pređu prelaze nivoa na LHV putnoj mreži koji su odobreni za LHV. Ta zadnja točka bila je teško stanje željezničkog upravitelja ProRaila.
Uspješni testovi Lelystad
Kao nastavak toga, TLN i DAF su imali testove sprovedene na RDW testnoj stazi u Lelystadu. Testovi su rađeni sa LHV ukupne dužine 25,75m (50 cm više). LHV je uspješno prošao oba testa. Na osnovu toga, RDW, policija i ProRail su se složili sa amandmanom na Pravilo politike. Amandmanom je predviđeno da LHV sa produženom kabinom odobrenom prema zakonu EU mogu biti do 50 cm duži od običnih LHV (25,25 m). Međutim, oni moraju da zadovolje postojeće zahteve LHV pokrivene piste.
Predlog amandmana tek treba da bude formalno odobren 28. marta od strane Nacionalne centralne konsultacije o izuzeću (OCOV), kojoj su pridružene sve uključene organizacije i putne vlasti. Ubrzo nakon toga, novo pravilo politike može biti objavljeno i zvanično stupiti na snagu.
Izvor: TLN