Udvostručenje putarine, koje je bez promena u nemačkom Odboru za saobraćaj prošlo 18. oktobra 2023. godine, skandal je ne samo za industriju transporta tereta srednje veličine, već i za stanovništvo u celini: U stvarnosti, reč je o povećanju poreza koje će pogoditi četvoročlano domaćinstvo sa nekoliko 100 evra godišnje i podstaći ionako veoma visoku inflaciju u hrani. Ovo se posebno odnosi na domaćinstva sa nižim primanjima.
Prebaciti se na ogradu?
Ovo povećanje putarine je i propuštena prilika za ekološki preokret u teretnom saobraćaju: Zbog uskih grla u železnici, nijedna tona tereta neće biti prebačena sa drumskog na železnički kao rezultat ovog povećanja cena. Osim toga, koalicija semafora propustila je sjajnu priliku da uz dodatne prihode pruži značajan poticaj okretu vožnje na cesti. Uz dodatna sredstva od povećanja putarine od 7,6 milijardi evra godišnje, proširenje infrastrukture za e-punjenje moglo je značajno da se unapredi i kupovina e-kamiona mogla je biti značajno podržana u narednim godinama. Kao rezultat toga, e-kamioni će moći da igraju ulogu niše samo u narednim godinama.
Ovo povećanje putarine je takođe zastrašujući znak ideologije i nedostatka poštovanja prema onima koji su pogođeni društvom u celini, preduzećima i privatnim domaćinstvima. Sramotan je način na koji je ovaj zakon prošao kroz parlament bez ikakve ekonomske ekspertize i bez obzira na objektivno opravdane predloge amandmana nemačkih malih i srednjih preduzeća, koji su značajno pogođeni. Na kraju, transportne kompanije i domaćinstva će platiti račun za ovaj antiekonomski i antigrađanski slijepi let.
https://www.verkehr.co.at/si