Nemačka kompanija DB Systemtechnik, koja je aktivno učestvovala u svim fazama razvoja, koordinira evropsku probnu turneju. Cilj ujednačenog uvođenja DAC-a je stvaranje preduslova za automatizaciju i digitalizaciju železničkog teretnog saobraćaja u Evropi. ÖBB Rail Cargo Group (RCG) je deo konzorcijuma (DAC4EU) koji je osnovalo šest evropskih železničkih kompanija za testiranje DAC-a, koji koordinira razvoj novog uređaja za prevrat i konačnu selekciju odgovarajućeg tipa.
Uvođenje tehnologije moglo bi da počne 2028 godine
Trenutno su vagoni ručno povezani jedni sa drugima, proverava se da li se pravilno uklapaju na licu mesta kada prolaze pored vagona nakon što su upisani u voz, a sprovodi se testiranje kočnica, što je vremenski i skup proces, fizički zahtevan za radnike i izuzetno opasan.
Prema programu tranzicije DAC-a evropske unije, od 2028. godine automobili opremljeni novom tehnologijom biće povezani sa digitalnim automatskim centralnim branicima, koji takođe obezbeđuju vazdušnu, snagu i povezivanje podataka. Moglo bi da bude pogođeno do 450.17 teretnih vagona i <>.<> lokomotiva u Evropskoj uniji.
Uvođenjem DAC-a ojačaće se konkurentnost evropskog železničkog tereta omogućavanjem automatizacije u putovanju vozom, smanjenjem tehnologije i vremena boravka, povećanjem brzine kojom se isporučuju pošiljke, oslobađanjem kapaciteta, podrškom prebacivanju dodatnih obima transporta na železnicu i smanjenjem rizika od nesreća.
Imre Kovács, član Upravnog odbora Rail Cargo Group i predsednik Upravnog odbora Železničkog kargo Mađarske istakao je na skupu da uvođenje tehnologije u procesu povezivanja i razdvajanja teretnih vagona može da nadoknadi nedostatak radne snage koji se iskusi u vezi sa marširanjem vagona i operacijama šuljanja, a istovremeno uštedi troškove. On je istakao da inovacije imaju jedinstvenu priliku da revolucionišu železnički teretni transport u Evropi i da će igrati ključnu ulogu u transformaciji načina na koji funkcionišu železničke kompanije. DAC obezbeđuje dodatne kapacitete za prebacivanje saobraćaja na železnicu, čime se jačaju napori za zaštitu klime.
Mark Topal-Gökceli, CTO of ÖBB-Holding AG, Programme Manager EDDP (European DAC Delivery Program), naglašeno na događaju:
“Digitalni automatizovani centralni tampon je preduslov za povećanje konkurentnosti železničkog teretnog saobraćaja u Evropi. Uspešno uvođenje DAC-a značajno bi povećalo operativnu efikasnost, kapacitet i kvalitet usluge evropskih teretnih železničkih poduhvata. Dok DAC ne bude sveobuhvatno sproveden, cilj narednih godina je da se tehnologija pripremi za proizvodnju serija i stvore neophodni okvirni uslovi za tranziciju.”
Bővebben itt: https://trans.info/hu/budapesten-az-europai-vasuti-arufuvarozast-forradalmasito-technologia-364938