Više od polovine (55 procenata) kapaciteta kamiona koji se voze okolo se ne koristi. Vođa programa Mobility Nienke Onnen: “Veliki deo kamiona sada vozi okolo prazan ili skoro prazan i to mora da se promeni. Povećanje faktora opterećenja osigurava da manje kilometara mora da se vozi. Ovo nije pozitivno samo na emisiju CO2, azota i čestica materije, već i za borbu protiv saobraćajnih gužvi i bezbednosti na putevima. Vrlo je dobro što će prihodi kamiona biti iskorišćeni za to.”
Uklanjanje barijera
Ce Delft je za istraživanje analizirao pet mera, koje u teoriji imaju dosta potencijala, kao što su ponovna kontrola kontejnera i centara za kontrolu lanaca (4C). Čini se da su nivo digitalizacije i kulture u tom sektoru važne barijere koje stoje na putu uvođenja nekoliko mera. Na primer, spajanje tereta ili korišćenje drugog modaliteta može se postići samo ako kompanije postave različite prioritete i rade zajedno, ali to nije (još) deo kulture kompanije. Štedni potencijal saradnje procenjuje se na najmanje 10 procenata, ali to zahteva promenu kulture. Dijeljenje podataka, sa ciljem da se otkriju mogućnosti saradnje između kompanija za smanjenje transportnih kilometara, moglo bi da pomogne. Međutim, mnoge kompanije još uvek nemaju potrebne podatke ili nisu u mogućnosti da ih dele.
Kreiranje preduslova
Natuur & Milieu zato savetuje vladu da iskoristi prihode od kamiona da ukloni barijere za kulturnu promenu i poboljša nivo digitalizacije. Direktno finansiranje ispitanih mera plaća manje, kažu istraživači. Onnen: “Fokusirajući se na digitalizaciju i promenu kulture, vlada stvara preduslove da preduzetnici treba da preduzmu korake. Na taj način kompanije tada mogu same da odluče koji resursi najviše odgovaraju njihovoj situaciji.”
Organizacija za zaštitu životne sredine takođe naglašava da istraživanje potvrđuje da finansijski podsticaj, kao što je porez kamiona, povećava potrebu za efikasnijom logistikom. Natuur & Milieu se stoga zalaže za povećanje prosečne stope poreza kamiona sa 15 centi na km na 30 centi po km. Onnen:
“Povećanje osigurava da pravljenje praznih kilometara postane zaista nezanimljivo. Štaviše, to je u skladu sa budućim tarifama u Nemačkoj. Polazna tačka za tarifu bila je da ona mora da se uporedi sa onom u našim susednim zemljama i sa sadašnjih 15 centi po km to svakako nije slučaj.”