Međunarodni transport kontejnera u setovima dužine 25 metara, prije svega, jer kontejnerski transport obično nije lagan, a najveća tranzitna zemlja u Evropi – Njemačka – primjenjuje ograničenje od 40 tona čak i u najdužim setovima. Međutim, i dalje mora postojati određena potražnja za ovom vrstom transporta, kao što je pokazalo lansiranje brenda Jumbo Groenewegen.
Pre nekoliko godina, holandski proizvođač prikolica predstavio je specifičnu konfiguraciju pod nazivom LZV B Double Container Combinatie. Reč je o kombinaciji dve poluprikolice za kontejnere, koje su po upravljivosti i primenjenim rešenjima ispunile i holandske i nemačke standarde za setove od 25 metara, zvanično ga potvrđujući TÜV sertifikatom. Kompanija je poslednjih dana 2023. godine predstavila drugu generaciju ovih prikolica, a to je da ponudi još bolje parametre transporta.
Glavna prednost nove generacije je težina priključnih elemenata je smanjena za čak 400 kilograma na skali cijelog seta. To je postignuto bez žrtvovanja naprednih rješenja, kao što je hidraulički pomjereni kontejner na prvoj prikolici za istovar ispod rampe. Ukupno šest SAF osovina opremljeno je disk kočnicama, prva osovina prve poluprikolice se podiže i upravljivost osigurava nezavisni Tridec upravljački sistem. Pored toga, dodatni peti točak postavljen je na nivo od 110 centimetara, zahvaljujući čemu će druga poluprikolica sa seta moći da prevozi i više kontejnere visoke kocke.
Čak i prije službene premijere, predstavljeno rješenje našlo je svojih prvih sedam kupaca. Jedan od njih je i holandski prevoznik H. van der Kooy & Zn, čije nove poluprikolice već možete videti na fotografijama. Kao dodatno objašnjenje, želeo bih da dodam da se holandski i nemački standardi za duže setove razlikuju, na primer, u zahtevima za okretanje. U Holandiji cijeli set mora stati 14,5 metara na brod, dok je u Njemačkoj dostupno samo 12,5 metara.
Njemački U-okretni test krug, ispod tvornice Fliegl: