Vlada finalizuje rad na amandmanu na propise kojima će se značajno pooštriti kontrola nad stranim avioprevoznicima. To treba da se uradi korišćenjem SENT sistema, upravo putem elektronskog sistema za praćenje vozila.
Amandman se već pojavio u Vladinom centru za zakonodavstvo, a njegovo snazi zakazano je za 1. jul 2024. godine. Od tog datuma svi strani kamioni koji će obavljati međunarodni transport do poljskog ili iz poljskog ili iz poljskog koji zahtevaju dozvolu za jednokratnu upotrebu, dozvolu za višestruku upotrebu (CEMT/EKMT) ili izuzetak od dozvole zasnovane na međunarodnom sporazumu treba da budu predmet registracije u SENT sistemu (ova odredba se trenutno odnosi na ukrajinske kamione u Evropskoj uniji).
Odlučeno je da se novi uslov poveže sa sistemom knjiženja stranih vozača, uvedenim paketom mobilnosti. Što se praktične strane celog projekta tiče, on će izgledati slično drugim primenama SENT sistema do sada (odnosno u transportu otpada ili goriva). Prevoznik će morati da prijavi prevoz na sajtu poljske vlade, a vozač će morati da aktivira uređaj za praćenje u kabini, kao što je telefon sa zvaničnom aplikacijom, na primer. To će olakšati pronalaženje ilegalne kabotaže ili neovlašćenih operacija.
Ovaj sistem je najavljen pre izvesnog vremena, ali njegova implementacija nije trebalo da se održi do 2025. Zašto je onda odlučeno da se stvar ubrza? Prema zvaničnoj argumentaciji, to je posledica obećanja datih prevoznicima povodom protesta na poljsko-ukrajinskoj granici. Nije tajna da će se novi uslov odnositi uglavnom na prevoznike iz Ukrajine.