Ugledni portal https://zamaaero.com/ je uradio svoupoštu analizu potencijala Aerodroma Banja Luka, koju prenosimo u nastavku teksta.Prije svega, treba reći da Banjaluka već ima dva “legacy carriera”.
Prva je Er Srbija, kompanija sa najdužim stažom u Banjaluci. Nažalost, Er Srbija leti samo dva leta nedeljno (ponedeljak i petak) i tako je godinama, ne samo zimi, već i leti. A kompanija je letela 5, 7, čak 10 letova nedeljno u jednom trenutku. I da, učestalost dva leta ne može biti dovoljna za legate prevoznike, još manje je dovoljna za veze. Da bi Er Srbija uspešno pokrivala Banjaluku, morala bi da ima 12 letova nedeljno, dva radnim danima i jedan vikendom. Pored letova u 3. talasu, kompanija bi morala da prenoći iu Banjaluci, odnosno leti u 1. talasu.
Još jedan naslijeđeni prevoznik je Air Montenegro. Međutim, ovaj prevoznik ne leti za Podgoricu, uz mogućnost presjedanja, već za turistički Tivat, sezonski. stoga se ova linija ne može smatrati linijom nasleđa, već klasičnom linijom za slobodno vreme. Zbog ovoga možemo samo zaključiti da Banjaluka gotovo da nema legacy carriera. Jasno, Banja Luka ima veliko prisustvo LCC, Vizz Air do nje leti sa 5 linija, a Rianair sa 7 linija, a uskoro će biti otvorena i 8. linija (Berlin). To je zavidnih 13 nedeljnih redova. Freebird za Antaliu i Air Cairo za Hurgadu takođe lete za Banja Luku.
Dakle, ukupno, aerodrom ima 13 LCC linija, 3 linije za slobodno vreme i čarter i jednu liniju legaci prevoznika sa dva nedeljna leta, ukupno 17 linija. Ne malo, baš suprotno. Međutim, Banjaluci je svakako potreban ozbiljan legacy carriera nosač sa dovoljnim brojem frekvencija i priključaka. I da se ne zanosimo, to sigurno neće biti Air France, KLM, British, Iberia, SAS ili neka druga kompanija koja ima malo letova do znatno većih aerodroma u regionu. Najrealniji nosilac je svakako austrijski. Austrijanac je već svaki dan leteo za Banjaluku.
Rianair već leti za Beč, ali austrijski je i dalje druga klasa s obzirom na zavidan broj linija koje nudi. Letovi Lufthanze za Minhen ili još bolje Frankfurt bi svakako bili bolja opcija za Banjaluku, jer ima daleko više veza nego preko Beča. Ali budimo realni, Lufthanza grupa bi definitivno na letove za Banjaluku stavila austrijsku, a ne Lufthanzu. Sviss je već pokazao inicijativu za letove za Cirih, gdje je trebalo da leti Edelveiss, a i B&H Airlines je imao letove za Cirih tri puta sedmično, ali opet će Austrijanci letjeti za Banjaluku, a ne Sviss, bez obzira na potencijal Ciriha. A turski je pravi u Banjaluci.
Naravno, ne prije nego što Tuzla dobije letove za Sarajevo. Međutim, u daljoj budućnosti ova linija nije nerealna. LOT bi mogao da pokrene letove za Varšavu, prvenstveno zbog svoje agilnosti i širenja u regionu. Nije nerealno da Aegean pokrene sezonske letove za Atinu, uglavnom za mnoge odlazeće turiste koji bi koristili liniju. Međutim, Banjaluka mora uložiti dodatne napore i pronaći sredstva da ili poveća broj frekvencija Er Srbije, što bi svakako bilo najbolje rješenje za Banjaluku, ili da privuče austrijske. A to je svakako apsolutni prioritet aerodroma.
Daleko važnije od daljeg razvoja LCC-a u Banjoj Luci. A u budućnosti, aerodrom bi trebalo da radi i na drugim realnim legacy carriera prevoznicima koji su navedeni u ovoj analizi. pre svega zbog svoje agilnosti i širenja u regionu. Nije nerealno da Aegean pokrene sezonske letove za Atinu, uglavnom za mnoge odlazeće turiste koji bi koristili liniju. Međutim, Banjaluka mora uložiti dodatne napore i pronaći sredstva da ili poveća broj frekvencija Er Srbije, što bi svakako bilo najbolje rješenje za Banjaluku, ili da privuče austrijske. A to je svakako apsolutni prioritet aerodroma. Daleko važnije od daljeg razvoja LCC-a u Banjoj Luci. A u budućnosti, aerodrom bi trebalo da radi i na drugim realnim legaci prevoznicima koji su navedeni u ovoj analizi. pre svega zbog svoje agilnosti i širenja u regionu.
Nije nerealno da Aegean pokrene sezonske letove za Atinu, uglavnom za mnoge odlazeće turiste koji bi koristili liniju. Međutim, Banjaluka mora uložiti dodatne napore i pronaći sredstva da ili poveća broj frekvencija Er Srbije, što bi svakako bilo najbolje rješenje za Banjaluku, ili da privuče austrijske. A to je svakako apsolutni prioritet aerodroma. Daleko važnije od daljeg razvoja LCC-a u Banjoj Luci. A u budućnosti, aerodrom bi trebalo da radi i na drugim realnim legaci prevoznicima koji su navedeni u ovoj analizi. Banjaluka mora uložiti dodatne napore i pronaći sredstva da ili poveća broj frekvencija Er Srbije, što bi svakako bilo najbolje rješenje za Banjaluku, ili da privuče austrijske. A to je svakako apsolutni prioritet aerodroma. Daleko važnije od daljeg razvoja LCC-a u Banjoj Luci. A u budućnosti, aerodrom bi trebalo da radi i na drugim realnim legacy carriera prevoznicima koji su navedeni u ovoj analizi.
Banjaluka mora uložiti dodatne napore i pronaći sredstva da ili poveća broj frekvencija Er Srbije, što bi svakako bilo najbolje rješenje za Banjaluku, ili da privuče austrijske. A to je svakako apsolutni prioritet aerodroma. Daleko važnije od daljeg razvoja LCC-a u Banjoj Luci. A u budućnosti, aerodrom bi trebalo da radi i na drugim realnim legaci prevoznicima koji su navedeni u ovoj analizi.