Volvo kamioni na plinski pogon – modeli FH i FM – do sada su bili u mogućnosti pokretati motori od 420 i 460 KS. Sada se novi pridružio asortimanu pogonskih jedinica – sa 500 KS – može se pohvaliti švedskim proizvođačem.
Gasni motori su takođe dobili značajna tehnička poboljšanja koja ih čine do 4% ekonomičnijim (stvarna potrošnja goriva i domet mogu varirati, međutim, u zavisnosti od faktora kao što su brzina m.in, upotreba tempomata, opterećenje vozila, stvarna topografija, vremenski uslovi). Proizvođač je postigao povećanje efikasnosti motora korišćenjem novih injektora i klipova sa nižim koeficijentom trenja, novim turbopunjačem, pumpom za ulje promenljivog pomeranja i novim sistemom ventilacije radilice.
Sve to, zajedno sa novim, 10% većim rezervoarom goriva, doprinosi povećanju dometa. Kompanija proglašava domet do 1000 km, što se naravno odnosi na različite faktore koji se odnose na specifičnu trasu i način rada kamiona.
Biogas je savršena dopuna električnom transportu, pomažući prevoznicima da ostvare svoje ambicije za održivost i kreću se ka klimatski neutralnom transportu,” kaže Daniel Bergstrand, menadžer proizvoda za kamione na gas u kompaniji Volvo Trucks.
Bio-LNG kamioni na velike udaljenosti
Švedska kompanija je pre pet godina na tržište uvela kamione sa biogasom. To je obnovljivo gorivo koje se može proizvesti od mnogih vrsta organskog otpada, npr. ostataka hrane, đubriva, mulja iz postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.
Volvo naglašava da modeli kamiona na gas imaju performanse uporedive sa dizel kolegama.
Punjenje gorivom je skoro jednako brzo kao i dizel kamion, a rastuća mreža od više od 600 benzinskih stanica za bio-LNG i LNG u Evropi čini ih idealnim za dugolinijski transport,” kaže Danijel Bergstrand.
Volvoov asortiman bio-LNG vozila deo je Volvoovog plana nulte emisije i nudi kamionima različite alternativne pogone (električni, gorivni i motori sa obnovljivim sagorevanjem).
Potrebno je nekoliko tehničkih rešenja jer se dostupnost energetske i gorivne infrastrukture značajno razlikuje od zemlje do zemlje i regiona do regiona, i zato što zahtevi za svaki transportni zadatak mogu varirati,” objašnjava Danijel Bergstrand.
Biogas umesto fosilnog gasa u Evropi
Tim pre što je Evropska komisija predstavila plan pod nazivom REPower EU, u kojem se akcenat stavlja na stvaranje značajno povećanih nacionalnih proizvodnih kapaciteta za različite vrste energije. Plan je da se do 2030. godine desetostruko poveća godišnja proizvodnja biogasa, m.in a sektor je već započeo fazu brzog rasta.
Do 2024. godine više od 78 proizvodnih pogona za bio-LNG biće spremno u Evropi. Nemačka, Italija i Holandija će verovatno biti vodeće zemlje u proizvodnji biogasa u narednim godinama.
Izvor.https://trans.info/pl/ciezarowki-na-bio-lng-volvo-wprowadza-mocniejszy-silnik-324145