U nedavno objavljenom delu Tržišnog mišljenja, konsultantska kuća za pomorska istraživanja Druri saopštila je da očekuje da će 20ft brodski kontejneri održati udeo globalne flote kontejnerske opreme preko 25 odsto “u doglednoj budućnosti”.
Međutim, renomirana pomorska konsultantska kuća takođe zaključuje da će “suprotno mišljenju kupaca”, udeo 20ft brodskog kontejnera u globalnoj floti kontejnerske opreme “ostati iznad 25 odsto u doglednoj budućnosti”.
Drovi napominje da je proizvodnja jedinice značajno porasla u 2022. godini, što bi trebalo da dođe kao olakšanje onima koji su zabrinuti da će 20ft kontejneri postati manje dostupni, kao što je bio trend u poslednjih nekoliko godina.
“U prvih osam meseci ove godine proizvođači sa sjedištem u Kini, koji čine preko 96 odsto globalne proizvodnje, proizveli su blizu pola miliona TEU-a, što je poraslo za skoro 64 odsto i 35 odsto u odgovarajućem periodu 2020. Drewry očekuje da će proizvodnja za cIJelu godinu iznositi najmanje 900.000 TEUa, u odnosu na nešto manje od 560.000 TEU u 2021.
Prema Drewry, potražnja za 20ft kontejnerima “ostaje značajna”.
“Postoji nekoliko industrija u kojima je zbog prirode tereta premješten – težak i gust – 20ft kontejneri prikladniji za upotrebu i gde su kompanije izgradile svoje lance snabdijevanja oko ove vrste opreme. Potražnja za 20ft kontejnera u ne-pomorskoj trgovini je značajna i jaka. Očekujemo da će udio 20ft kontejnera u floti “ostati stabilan u narednih pet godina, s tim što će jedinica činiti najmanje 26 odsto standardnih kontejnera u službi”.