Hamburg, juli 2025. – Njemačka najprometnija kontejnerska luka kreće u veliki infrastrukturni projekat vrijedan 1,1 milijardu eura, s ciljem da do sredine 2030-ih unaprijedi pristup velikim kontejnerskim brodovima, poveća kapacitete i ubrza prelazak ka klimatski neutralnoj luci.
🔧 Ključne komponente projekta:
🔹 Proširenje okretne zone (Waltershofer Hafen)
-
Širina proširena sa 480 m na 600 m
-
Omogućava sigurniji manevar za brodove nove generacije (90% brodova već koristi ovu zonu)
-
Povećava sigurnost plovidbe rijekom Elbom
🔹 Nove terminalske površine
-
Blizu CTB (Container Terminal Buchardkai) i CTH (Container Terminal Hamburg)
-
Namijenjene su za:
-
automatizovane procese
-
električna i autonomna vozila
-
elektrifikaciju i digitalizaciju rukovanja teretom
-
🔹 Cilj: Klimatski neutralna luka do 2040. godine
💶 Finansije i upravljanje
-
Vrijednost javnih radova: 1,1 milijarda EUR
-
Učešće javnih sredstava (uz EU proceduru za prethodnu ocjenu državne pomoći – ex-ante review)
-
Operater Eurogate investira dodatnih 700 miliona eura za proširenje terminala
-
Zemljište ostaje u javnom vlasništvu, biće iznajmljeno po tržišnim uslovima
🏗️ Izgradnja i radovi
-
Početak gradnje: nakon prenosa zemljišta Eurogate-u
-
Trajanje izgradnje: dvije godine
-
Lokacija: nasipanje i zatvaranje dijela postojećeg akvatorija između Petroleumhafen i Bubendey obale
-
Sva odobrenja pribavljena – pravni sporovi su riješeni
Photo credits @ Port of Hamburg
🚛 Šta ovo znači za logistiku Jugoistočne Evrope?
Hamburg je ključno čvorište za kontejnerski promet iz Jadranskih i Mediteranskih luka ka sjeveru i unutrašnjosti Evrope. Projekat će:
-
✅ Poboljšati tok robe između Balkana i sjeverozapadne Evrope
-
✅ Ubrzati intermodalne operacije (željeznica–kamion–brod)
-
✅ Povećati konkurentnost Hamburga u odnosu na Roterdam i Antverpen
-
✅ Ubrzati prelazak na automatizovane lance snabdijevanja, što postavlja nove zahtjeve za regionalne špeditere i operatere
Hamburg ne samo da odgovara na trenutne izazove globalne trgovine, već postavlja standarde za infrastrukturu budućnosti. Ova ulaganja pokazuju jasan strateški pravac: automatizacija, dekarbonizacija i efikasnost. Za prevoznike i logističke operatere iz BiH i regiona, važno je pratiti promjene u pravilima pristupa, terminalnim kapacitetima i digitalnim rješenjima u Hamburgu.
Autor za www.logistika.ba
Prof. dr Velibor Peulić