📅 Datum objave: 26. juni 2025
✍ Autor izvještaja: Ilona Jüngst | Izvor: Trans.info
📍 Događaj: Godišnja skupština Kombiverkehr u Frankfurtu
📉 Pad količina prevezenih pošiljki – ali rekordna unutrašnja reorganizacija
Operater Kombiverkehr, jedan od ključnih pružalaca usluga kombinovanog transporta (KV) u Evropi, zabilježio je pad od 5,6% u broju pošiljki tokom 2024. godine:
-
769.733 LKW-pošiljke
-
1,54 miliona TEU
-
Ušteda CO₂: 1,12 miliona tona
🚦 Ključni problemi:
🔴 Birokratski i infrastrukturni haos – naglašeno kao “Wirrwarr im Netz”
🔴 Višestruke gradilišta i loše nacionalno upravljanje prugama
🔴 Nove regulative i naknade (storno, pristupne cijene, pravila za alternativne rute)
📌 Posebna kritika upućena InfraGo, novoj organizaciji Deutsche Bahna zaduženoj za infrastrukturu.
🌍 Međunarodne rute – različiti trendovi
📉 Pad prevoza:
-
Italija, Austrija, Švicarska: –6,9%
-
Skandinavija: –12,8% (zatvaranje linija za Švedsku)
📈 Rast:
-
Poljska: +46,4%
-
Francuska: +13,7%
-
Španija: +12,6%
👉 Jasna poruka: Tržište reaguje na pouzdanost i fleksibilnost.
🏗 Reorganizacija trakcije: nova snaga iz Lokomotion-a
Uspješno sprovedena najveća reorganizacija u 23 godine:
-
90% trakcije sada obavlja četiri operatera: Lokomotion, Kombirail, DB Cargo/RBH Logistics, SBB Cargo
-
Kombirail povećao broj vozova sa 1.400 (2024) na planiranih 8.100 (2025)
-
Povećanje kapaciteta: sa 55 na 102 zaposlenih, sa 7 na 30 lokomotiva
📣 Zahtjevi prema njemačkoj i EU politici:
✅ Maut-izuzeće za pre/post-transport kamione u KV
✅ Zaustavljanje rasta cijena željezničkih trasa (2026)
✅ Uvođenje “KV-trasa” sa prioritetom prema drumskoj konkurenciji
✅ Izjednačavanje uslova konkurencije s cestovnim prevozom
👉 “Potrebni su nam isti uslovi kao drumskom transportu.” – Heiko Krebs
🔎 Pouke za Zapadni Balkan:
-
Kombinovani transport (intermodalni) može donijeti velike koristi, ali neće uspjeti bez državne podrške u infrastrukturi i tarifama
-
Loše planiranje radova i nestabilnost mreže mogu uništiti godinama građeno povjerenje klijenata
-
Politike subvencija, povlastica i prioritetnih trasa su ključ za pomjeranje tereta sa puta na željeznicu