Nikola Corporation, nekada obećavajući pionir u kamionima sa nultom emisijom, zvanično je podnela zahtev za bankrot. Američka kompanija, aktivna sa vodonikom i baterijskim električnim kamionima, podnela je zahtev sudu u Delaveru za dobrovoljni proces poglavlja 11. Ovim Nikola želi da proda preostalu imovinu i ostvari strukturirano poravnanje kompanije.
Nikola se već neko vreme bori sa finansijskim problemima i poslednjih meseci pokušava da privuče dodatni kapital i smanji dug. Uprkos ovim naporima, kompanija nije uspela da pobegne od teških tržišnih uslova i makroekonomskih izazova. “Naši najbolji napori u klasi nisu bili dovoljni da prevaziđu ove značajne izazove”, rekao je direktor Steve Girski. Nikola je već prošle godine najavio da je budućnost daleko od sunčane.
Sud tek treba da odobri postupak prodaje, u kojem zainteresovane strane mogu da preuzmu imovinu od Nikole. Kompanija trenutno ima oko 47 miliona dolara da završi svoje poslovanje i uspostavi strukturu prodaje. Nikola kaže da će nastaviti sa određenim servisnim i pomoćnim aktivnostima za postojeće kamione do marta 2025. godine, ali nakon toga potrebni su spoljni partneri koji će korisnicima dodatno pomoći.

Nikola je osnovan 2014. godine i privukao je veliku pažnju ambicioznim planovima za vodonik i električne kamione na baterije. Međutim, kompanija se suočila sa kašnjenjem u proizvodnji, finansijskim gubicima i pravnim pitanjima. Uprkos lansiranju svog kamiona vodonika i mreže za punjenje goriva HILA, realnost tržišta pokazala se kao neoprostiva.
Bankrot Nikole je još jedan znak da prelazak na transport bez emisija nije bez borbe. Koliko će tehnologija i inovacije sada ostati netaknute zavisi od mogućih kandidata za preuzimanje.
https://www.ttm.nl/nieuws/nikola-