U vezi s ovim slučajem, vrijedi podsjetiti na kazne izrečene u deset europskih zemalja za nezakonitu kabotažu.
Belgija
U skladu s odredbama belgijske Kraljevske uredbe od 2000. srpnja 19. o naplati i polaganju iznosa u slučaju određenih prekršaja u cestovnom prometu, za svaku nezakonitu kabotažu izriče se novčana kazna u iznosu od 1980 EUR (približno 7450 tisuća HUF).
Ako predočena međunarodna prijevozna dozvola ili kabotažna dozvola nije (ili nije u potpunosti) dovršena, mora se platiti polog u iznosu od 990 EUR (372 tisuće HUF).
Češka Republika
Donošenjem paketa za mobilnost izmijenjene su odredbe o kabotaži (odnosno članak 1072.
Češki zakon 111/1994 o cestovnom prometu uveo je odredbe o kabotaži iz paketa za mobilnost u nacionalno zakonodavstvo.
U skladu s češkim pravom, strani prijevoznik počini kazneno djelo ako prekrši pravila EU-a o kabotaži i ne osigura da vozač tijekom provjere predoči prijevozne isprave (propisane Uredbom (EZ) br.
Prema češkom Zakonu o cestovnom prijevozu, prijevoznik može biti kažnjen do 350,000 CZK za ove prekršaje. Češka kruna (oko 5,5 milijuna HUF).
Danska
U Danskoj je ilegalna kabotaža kažnjiva novčanom kaznom od 35.000 DKK (približno 1,7 milijuna HUF).
Francuska
U Francuskoj je za nezakonitu kabotažu predviđena kazna zatvora od jedne godine i novčana kazna u iznosu od 15.000 eura (približno 5,6 milijuna HUF), plus 7 dana odmora za kamion i jednogodišnja zabrana vožnje za vozača. Osim toga, na zahtjev Regionalnog odbora za administrativne sankcije (CRSA), regionalni župan može izreći sankcije na sljedeći način:
-
privremeni (najviše 1 godina) ili trajni opoziv (trajni opoziv koji dovodi do raspuštanja društva) ovjerene preslike dozvole za otpremu;
-
imobilizacija vozila (najviše 3 mjeseca) za najmanje 2 prekršaja;
-
privremeni gubitak ugleda upravitelja tvrtke zbog nemogućnosti upravljanja (najviše 5 godina);
-
privremenu zabranu prijevoza kabotažom za prijevoznike koji nemaju boravište u Francuskoj (najviše 1 godina).
Španjolska
U slučaju nezakonite kabotaže u Španjolskoj, prijevozniku prijeti novčana kazna u iznosu od 4001 eura (približno 1,5 milijuna HUF).
Od siječnja 2017. godine, u slučaju ilegalne kabotaže, kažnjava se i tvrtka koja naručuje prijevoz, bilo da se radi o prijevozniku, špediteru ili drugoj tvrtki.
Španjolski ravnatelj kažnjen je s 2001.750 eurom (oko <> tisuća forinti) za ovaj zločin.
Nizozemska
Od 2023. srpnja 1. povrede europske kabotaže kažnjive su Zakonom o cestovnom prijevozu tereta. Na taj je način ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport ili Inspectie for the Environment and Promet) stekao potrebne alate i ovlasti za provjere na cesti.
Prema informacijama dobivenim od ILT-a, u slučaju kršenja pravila o kabotaži, inspektori sastavljaju upravno izvješće, a povredu rješava Državno odvjetništvo (OM), koje određuje ukupan iznos kabotaže.
Novčana kazna za prekršaj iznosi 4400 eura (približno 1,6 milijuna forina).
Njemačka
U Njemačkoj se izriču visoke novčane kazne zbog kršenja pravila kabotaže.
Umjetnost. 19 sekundi. 2.a U skladu s točkom 7. njemačkog Zakona o cestovnom prometu (GüKG) kazna za prijevoznike može iznositi do 5000 EUR.
Za prvo kazneno djelo obično se izriče novčana kazna u iznosu od 1000.376 eura (oko <> tisuća forinti).
S druge strane, prema klijentu se ovdje postupa puno strože – umjetnost. 19 sekundi. Stolica 7. 1GüKG broj 1 podliježe novčanoj kazni u iznosu do 20.000 eura (približno 7.5 milijuna HUF).
Norveška
Trenutačno su kaznena djela povezana s kabotažom u Norveškoj kažnjiva novčanim kaznama u rasponu od 25.000 NOK do 50.000 NOK (
Švedska
Šveđani su krajem 2021. povećali novčane kazne za kršenje pravila o kabotaži. Od 2021. prosinca 1. za nezakonitu kabotažu predviđena je novčana kazna u Švedskoj u iznosu od 60 000 SEK (1,9 milijuna HUF).
Italija
U Italiji je nezakonita kabotaža kažnjiva nacionalnim zakonodavstvom o cestovnom prometu koje proizlazi iz Zakona od 1974. lipnja 6.
Ovom se odredbom kažnjavaju povrede prava Zajednice o kabotaži novčanim kaznama u rasponu od 5000 do 15 000 EUR (između 1,8 i 5,6 milijuna HUF), kao i dodatna administrativna kazna u obliku zaustavljanja vozila na tri mjeseca.
Ako se akt ponovi u roku od tri godine, vozilo se može zaplijeniti šest mjeseci.
Benelux kabotažni ugovor
Inspektori Beneluksa različito postupaju s prijevoznicima iz ove regije. Zahvaljujući Ugovoru iz Beneluksa belgijski, nizozemski i luksemburški prijevoznici imaju pravo na slobodno kretanje robe na svojem državnom području. To znači da ova skupina prijevoznika ne podliježe ograničenjima kabotaže na teritoriju triju zemalja. Stoga na njih neće utjecati četverodnevno razdoblje “zaustavljanja” jer je ugovor i dalje na snazi unatoč stupanju na snagu novih pravila o kabotaži koja proizlaze iz paketa za mobilnost.
U praksi, na primjer, nizozemski prijevoznik može obaviti neograničen broj domaćih putovanja u Belgiji (ili Luksemburgu) bez prethodnog potpunog istovara međunarodnog tereta. Ta se pravila primjenjuju samo na prijevoznike s poslovnim nastanom u zemljama Beneluksa koji imaju dozvolu Zajednice izdanu u jednoj od tih zemalja, objašnjava nizozemska prometna organizacija TLN.
Međutim, sindikat ističe da se Ugovorom iz Beneluksa prijevoznici ne izuzimaju od obveze registracije u sustavu IMI pri obavljanju kabotažnih operacija u zemljama obuhvaćenima sporazumom.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/szankciok-a-kabotazsszabalyok-megserteseert-nezze-meg-melyik-orszagban-a-legszigorubbak-352671